Information om fly til Brügge

Onsdag d. 22/6 trak AGF som bekendt Club Brügge i 2. kvalifikationsrunde i UEFA Europa Conference League. Siden da har vi åbnet for tilmeldingen til vores bustur til Brügge, hvor tilmeldingerne er kommet i en lind strøm. Der er fortsat ledige pladser. Nærmere information og tilmelding finder du her.

Udover vores bustur har vi undersøgt muligheden for at chartre et fly til at flyve fra Billund Lufthavn til Oostende-Brugge International Airport og retur torsdag d. 27/7.

Planen ville ca. være som følger*:
12:00 afgang fra Billund Lufthavn.
13:30 ankomst i Oostende-Brugge International Airport.
Fra lufthavnen i Belgien vil der være transfer ind til Brügge, hvor deltagerne mødes med de øvrige AGF-fans i byen.
20:00 kickoff
22:00 transfer til lufthavnen
00:00 afgang fra Oostende-Brugge International Airport
01:30 ankomst i Billund Lufthavn
*Alle tider er vejledende, og afhænger bl.a. af tidspunktet for kickoff.

Vi har forhørt os hos en håndfuld forskellige selskaber, og nogle af disse selskaber har ligeledes undersøgt hos deres netværk. På trods af det, så ligger priserne for en sådan tur på 830.000 kr. for et fly med plads til 180 personer. Svarende til en pris pr. person på lige over 4.600 kr.
Alternativt vil det være muligt at booke et minifly med en kapacitet på 32 personer. Dette vil koste 177.600 kr, svarende til en pris pr. sæde på 5.550 kr.
Vi har fået oplyst, at de høje priser bl.a. skyldes høje brændstofpriser, højsæson for charterrejser og det faktum at mange andre klubber skal bruge fly i samme periode.

Som fanklub ønsker vi på den ene side at så mange fans som muligt tager turen til Belgien og bakker holdet op. På den anden side ønsker vi ikke at risikere en stor regning for et fly, som vi ikke kan fylde. Derudover har vi ikke intentioner om at skulle lave overskud på en sådan tur, og det vil derfor være en for stor økonomisk risiko at løbe for os som fanklub. Med alt det taget i betragtning er vi kommet frem til, at vi ikke ønsker at stå som afsender på en sådan tur i denne her omgang.

Skulle der dog være AGF-fans, der vil forsøge at fylde et af de to flytyper, så vil vi gerne være behjælpelige med at videresende de kontakter, som vi har fået i processen og indsamle oplysninger på interesserede deltagere.

Alle henvendelser om en evt. flytur bedes sendes på e-mail til fanklubbens næstformand David Møballe på david.moballe@agf-fanclub.dk

OBS. Det lille fly er reserveret indtil fredag d. 7. juli klokken 12:00. Dette er således deadline, hvis dette fly skal bookes.