Tifo

Hvad er tifo

Ordet “tifo” eller “tifosi” kommer af det italienske ord for supporter og beskriver dermed glimrende det begreb som ordet er kommet til at betyde i nyere tid – nemlig de arrangementer, der skabes på tribunerne af netop supporterne. En tifo er lige dele fysisk arrangement, som den er stemningen på lægterne, hvorfor man får kun den ultimative tifo, hvis begge faktorer er tilstede i et ækvivalent forhold. Ligesom en god tifo i høj grad præges og påvirkes af spillet på banen. Begrebet “en tifo” er dermed ikke entydigt, men kan beskrive alt fra konfetti over flag og mosaikker til store bannere med enten tekst eller billeder.

Tifoarbejdet omkring AGF’s kampe udføres primært af Samlet for Aarhus, og vi opfordrer vores medlemmer til at støtte tifoarbejdet. Som medlem af fanklubben støtter du allerede tifoarbejdet, da fanklubben giver et årligt beløb pr medlem til tifo-kassen, hvis du vil støtte AGF Tifo yderligere,  så kan du altid donere penge til AGF Tifo på mobilepay-nummeret: 33392.