Orientering vedrørende onsdagens hjemmekamp mod FC Nordsjælland

For mange af os er det en fast tradition, at vi skal støtte AGF på stadion, uanset om det er på hjemme- eller udebane. For tiden er det meget begrænset, hvor mange tilskuere der må være til fodboldkampe. Som AGF skrev den anden dag, så kan der være godt 300 gæster til den kommende hjemmekamp.

Ifm. kampen mod FC Nordsjælland er vi i fanklubben blevet bedt om at hjælpe AGF med at finde et antal tilskuere blandt vores medlemmer – medlemmer der kan bakke holdet maksimalt op i den første hjemmekamp i Mesterskabsslutspillet. Vi er i fanklubben rigtig glade for, at AGF har vist os den tillid. Vi har påtaget os opgaven med en viden om, at vi vil komme til at skuffe mange af vores medlemmer. Hverken et fravalg eller et tilvalg skal i denne helt ekstraordinære situation ses som om, at vi ser nogle af vores medlemmer som mere eller mindre “rigtige” fans; Vi har simpelthen forsøgt at finde dem, som vi forventer kan og vil gøre deres ypperste for at bakke holdet op.

Vi håber, at vi har valgt de rigtige, og vi håber inderligt, at alle der kommer til kampen på onsdag vil bakke holdet maksimalt op.

Der er ikke noget objektivt kriterium, der kan afgøre, om man som medlem er blevet valgt i denne her omgang. Vi står i bestyrelsen fuldstændig ved vores valg, og vi håber inderligt at de valgte vil vise, hvorfor vi har valgt at pege på netop dem.

De udvalgte medlemmer vil blive kontaktet direkte af fanklubben i løbet af i dag – mandag. Man skal være indforstået med at give den max gas og synge med, så det kan høres på stadion.

Vi forstår godt, hvis der vil være nogle af vores medlemmer, der vil være ærgerlige og skuffede over, at de ikke har fået tilbudt en billet i denne her omgang. Vi håber på forståelse for vores valg.
/Bestyrelsen