AGF Fanclub Aarhus fylder 25 år

Den 9. november 1992 blev AGF Fanclub Aarhus stiftet.

Det er i disse dage 25 år siden, og det skal fejres.

– Vi er meget stolte over, hvad fanklubben har bidraget med til den aarhusianske fanscene de foregående 25 år. Omkring 12.000 personer har været med igennem årene, og de fleste fraktioner der er – og har været – i og omkring AGF, har haft en form for tilknytning til fanklubben. Der har været mange opture og nedture på banen igennem årene, hvilket selvfølgelig har påvirket fanklubben, vi er her dog stadigvæk, siger formand for AGF Fanclub Aarhus, Jan Jensen.

Allerede i foråret i år tyvstartede fanklubben fejringen, da deres medlemmer kunne komme med på udebaneturene i kvalifikationsspillet for 25 kroner. I efterårssæsonen er dette fortsat, så fanklubbens medlemmer har kunnet nøjes med at betale 25 kroner pr. udebanetur i det jyske.

Derudover har den tidligere AGF’er Leon Andreasen stået for at designe fanklubbens jubilæums T-shirt. Udover det unikke design som Leons Andreasens tøjfirma Kleinigkeit har skabt, så er de nuværende medlemmers navne en del af trøjen, da de indgår i 25-tallet, som pryder ryggen af trøjen.

Den helt store markering af jubilæet finder sted i samarbejde med AGF til hjemmekampen mod Silkeborg IF lørdag d. 18. november. Programmet for dagen vælger både fanklubben og AGF at holde hemmeligt. Fanklubben vil opfordre alle til at møde op til denne kamp. Windowmaster og AGF har været på banen og har sponseret turen for fanklubbens medlemmer på Sjælland og Fyn, så de gratis kan tage turen fra København til Aarhus den 18. november. Fanklubben opfordrer alle interesserede i at slå et smut forbi AGF Fans Sjællands side på Facebook, hvis de gerne vil med.

– Det bliver en stor dag den 18. november, og vi håber, at alle – medlemmer eller ej – vil komme til kampen, siger Jan Jensen.

– Fra AGF skal der lyde et stort tillykke til AGF Fanclub Aarhus, der er vores officielle fanklub. Igennem de sidste 25 år har AGF haft et rigtig godt samarbejde med fanklubben – det er imponerende at opleve det engagement fanklubben og dens medlemmer fortsat lægger for dagen. Så vi glæder os meget til at være med til at fejre fanklubben den 18. november, siger Jacob Nielsen, adm. direktør i AGF.

De 25 år gør AGF Fanclub Aarhus til en af Danmarks ældste fodboldfan klubber. Fanklubben har i dag ca. 950 medlemmer.